Trentels on the road in the USA

Airboat tour, Relaxen en Premium Outlets

Twee dagen geleden hebben we rondom bij de Homosassa-rivier een airboat tour gedaan. Dit was met nog 2 andere mensen, die daar uit de buurt kwamen. We kregen speciale koptelefoons, die we op moesten zetten zodra we hard gingen varen. Dit was tegen het hele harde geluid. En we hadden ze zeker nodig!! Het is geen tour die je voor de rust moet doen, hahah maar de vogels langs de kant keken nieteens meer op of om, die waren het al gewend.

Ze zeiden dat we ook krokodillen zouden zien, maar die hebben we niet gezien. Wel hebben we verschillende soorten vogels gezien, en op de golf van Mexico zelfs dolfijnen! Alleen hadden die dolfijnen jonkies, en de man van de boot zei dat, wanneer ze jonkies hebben, ze ze eerst weg houden bij de boot als soort bescherming, en later als ze wat ouder zijn, nemen de ouder-dolfijnen ze juist mee naar de boten toe, zo van: 'kijk dit zijn nou boten' :)

Maar wij zagen ze dus alleen van een afstandje, en ze lieten alleen hun rugvinnen zien. De neuzen kwamen niet echt boven water. Dat was wel jammer.

We waren eerst van plan om zelf de dag erna nog een boot te huren, want er werd gezegd dat de dolfijnen dan met de boot mee zwemmen en naast de boot mee springen in de golven omdat ze dat leuk vinden, maar dat had dus niet veel zin meer. Het was wel leuk doordat het erg hard ging en we gingen soms in scherpe bochten en over het rivier-gras. Dat was de eerste keer wel ff spannend, omdat je niet wist wat er ging gebeuren. Je zou denken dat je er niet overheen kon varen, maar je voelde er niets van!

Helaas was de rit maar een uurtje ipv 1,5 uur die we geboekt hadden. Dat was wel een beetje geldklopperij, want we hadden betaald voor 1,5 uur.

De eergister hadden we een rustdagje. We bleven die dag bij het huisje, en konden lekker zwemmen en zonnen. Het was toen bijna 36 graden. Ook waren we nog naar de Walmart geweest. Die was ook echt enorm groot.

Gisteren zijn de jongens wezen golfen hier op het park. Ze kregen een uurtje les. Het bleek toch niet zo makkelijk te zijn als ze dachten! En het was soms toch iets te warm. Het was bijna 34/35 graden.

's Middags was het zelfs 36 graden! We gingen toen naar de Premium Outlets in Orlando. We dachten dat daar vooral merkkleding was voor goedkopere prijs, maar dit viel wat tegen. Er was zegmaar bijna geen kleding dat in onze stijl was, en als het wel leuk was, was het niet echt goedkoper dan normaal, het was alsnog duur. Wel heb ik Uggs gekocht in de Ugg Australia winkel. Een soort Allstars/sneakers maar dan met wol erin, voor in het najaar. Deze waren wel veel goedkoper dan in NL, en waren ook nog in de aanbieding ook :) Ik heb ze voor €70,- gekocht, terwijl ze in NL €130,- zijn! Dat was weer een flinke meevaller :D

Verder hebben we niet echt wat gekocht, Ed heeft alleen sportschoenen gekocht die ook voor de helft van de prijs in NL waren.

's Avonds hebben we gegeten bij Outback Steakhouse. Dit was wel lekker en goed, maar niet zo goed als Olive Garden waar we na de Airboat-tour hadden gegeten :D Die steekt er met kop en schouders bovenuit. Dat was een Italiaans restaurant, en we kregen als we wilden, zelfs refills van de voorgerechten (soep, bread sticks, enz...) Het eten was er ook ontzettend goed!! Was precies genoeg, niet teveel en niet te weinig, en ook de service was super goed. Deze was echt het beste restaurant waar we in deze vakantie hebben gegeten.

We weten nog niet helemaal wat we vandaag en morgen willen doen, er is zoveel dat we niet weten wat we moeten doen :P Dus dat gaan we nog ff bekijken.