Trentels on the road in the USA

New Orleans, Oude centrum & Swamp tour

Afgelopen 2 dagen hebben we onze tour voortgezet in New Orleans. Gister deden we 's ochtends eerst even rustig aan, zodat we rustig aan wakker konden worden en een heerlijk ontbijtje konden maken. Daarna zijn we naar het oude centrum gegaan. Daar bleek het echt vol te zitten met Art-galleries. Het zag er best gezellig uit! Alleen de aanbevolen hoofdstraat viel ons wat tegen, die was wat smoezelig, en er was niet veel te beleven behalve wat rare barretjes.

We hebben wat in de buurt rondgelopen, en geluncht bij een restaurantje. Daar kregen we niet 1 plakje ham op ons broodje ham-kaas, maar wel 10 plakken of zelfs meer! Blijkbaar zijn ze daar niet zo zuinig :P

Na de lunch zijn we nog een paar straatjes ingelopen, maar toen werd het toch wel enorm bewolkt, echt heel donker. Omdat we al eerder ervaring gehad hadden met de stortbuien, zijn we toch maar de auto op gaan zoeken. Toen zochten we naar een shopping mall in de buurt. Deze was echt heel groot, met ook wat mooie winkels erin. Omdat er verder niets meer te beleven was rondom New Orleans, zijn we daarna naar ons huisje gegaan.

's Avonds hebben we gekeken naar wat restaurantjes in de buurt waar we konden gaan eten. We zochten wat recensies op van restaurantjes die in een handboek stonden die in het huisje lag. Deze bleken wel goed te zijn, maar 1 van de restaurantjes had geen website. Toch gingen we daar maar heen rijden omdat het volgens de recensies heel goed zou zijn!

Helaas bleek bij aankomst, dat het een oud klein smoezelig wit gebouwtje was, met alleen afhaal-mogelijkheid xD Waar die recensies vandaan kwamen, geen idee :P Op naar de volgende van de lijst! Deze had ook een website en goede recensies. Dus we reden daar heen. Ook daar bleek dat die al een tijdje gesloten was (het was half 8 dus geen tijd om te sluiten, hij was dus al een hele tijd gesloten).

Op de recensies gaan we dus meer niet meer af, hahah

Uiteindelijk hebben we bij toeval, ergens verder weg van de echte toeristische buurt, een lekkere italiaan gevonden. Daar konden we wel terecht en hebben we dus goed gegeten!

Vandaag was ons plan om een Swamp-tour te doen net buiten New Orleans. We hadden sochtends gereserveerd voor de tour van half 12. Toen zagen we dat er een steeds donkerdere lucht aan kwam, dus we hadden zo'n vermoeden dat we ons maar moesten voorbereiden op een natte tour! Onderweg ernaartoe, regende het inderdaad flink hard! Maar toen we de boot in gingen, werd het droog en kwam er zelfs blauwe lucht! De hele tour van 1 uur en 3 kwartier is het droog gebleven! Daar hadden we onwijs veel geluk mee gehad. Het was qua temperatuur tussen de 32 en 34 graden. De tour was echt heel mooi om te zien, we doorwaadden de moerassen en zagen enorm veel alligators, in dat moeras leven er zo'n 40-50.000!!!

Ook zagen we veel schildpadjes en mooie vogels. We konden dus hele mooie foto's maken onderweg.

Na de tour moesten we nog bedenken wat we daarna zouden doen. Het bleek alleen dat er verder geen drol te doen was in New Orleans of in de buurt bij de Swamps. We zijn maar naar een winkelstraat in New Orleans gegaan, zodat we wat konden lunchen, en wat winkels konden kijken. Ook toen hadden we net optijd een restaurantje gevonden, want toen begon het keihard te stortregenen, en het leek haast niet op te houden. Ook de onweer werd steeds erger.

Voordat we weg wilden was het droog, maar op het moment dat we weg wilden gaan, begon het weer te stortregenen. Toen we aan het schuilen waren, was de onweer echt vlak boven ons. Zo'n harde knal hadden we nog nooit gehoord! Gelukkig was het daar niet ingeslagen!

Maar al met al, New Orleans was leuk voor 2 dagen, maar veel langer hadden we niet nodig gehad :P dan hadden we niets meer te beleven xD

Morgen vertrekken we naar Port st. Joe, bij Florida. Dat wordt een reis van bijna 6,5 uur.