Trentels on the road in the USA

Nashville, Country Music City

Zaterdag en zondag verbleven we in Nashville. Na een rit van ruim 5 a 6 uur, kwamen we vanuit Atlanta, in Nashville aan. Je zag meteen dat het een echte muziekstad was. Veel Country muziek en veel western-winkels. In de buurt zag je overal fastfood restaurants.

Nadat we aan waren gekomen zijn we naar een grote Mall geweest in Nashville, de Opry Mills. We dachten dat het gewoon een 'normale' Mall zou zijn, maar op het parkeerterrein aangekomen, bleek het echt huge te zijn! Een enorm parkeerterrein wat leek op een parkeerterrein van een vliegveld. Het was een hele grote Mall, en toen we binnenkwamen kwamen we uit op een grote hal vol eettentjes/restaurantjes en tafeltjes waar je kon eten.

Nadat we uit geshopt waren, zijn we doorgereden naar een lekker steak house in de buurt. Het was een echt Amerikaans Steakhouse! Toen we er binnen kwamen zagen we al overal pinda schillen op de grond liggen. Ook was het helemaal in Western style aangekleed. We hebben er heerlijk gegeten!

We merkten ook dat je werkelijk bij ieder café of restaurant waar we eten, een gratis refill krijgt van drinken dat je bestelt. Als je glas (half) leeg is krijg je zonder dat ze het vragen, een gratis nieuw vol (groot) glas, of je het wil of niet. Aan drinken dus geen gebrek! :P

Ons ontbijt was trouwens niet spectaculair, je moest op je kamer eten, en had alleen keuze uit een geroosterd klein boterhammetje, kuipje jam/boter, en een soort van kaneel-koekjes/donuts. Ook had je een klein foam-bordje die de helft kleiner was dan je broodje, en plastic bestek en foam beker. Beetje jammer dus :P

Zondag gingen we een tour doen met een sightseeing bus. We stapten op een paar plekken uit, maar de meesten waren minder spectaculair dan ze waren. Zo hebben we een kwartier in de hitte in de rij gestaan voor iets waarvan we dachten dat het van binnen heel groot zou zijn, maar het bleek ene klein winkeltje te zijn van de (in Amerika) bekende serie American Pickers! We waren dus al binnen een paar minuten eruit. Wat wel leuk was om te zien, was de Country Music Hall of Fame. De hele geschiedenis van de Country muziek was te zien en te horen in dat museum.Alle bekende country muziekanten kwamen er in terug.

Na het museum hebben we in het centrum van Nashville rondgehangen en wat gedronken en uiteindelijk gegeten. het was een echt western-centrum met veel café's en saloons/restaurants waar live country muziek te zien was. Ook waren er geen gewone winkels, maar alleen western-winkels met western spullen zoals Laarzen, hoeden en kleding. Wel was het echt heel gezellig, en leuk om te zien! Ook hebben we heerlijk gegeten in The Old Spaghetti Factory (weer eens wat anders dan Steak).

Wel hebben we na 1 dagje heel Nashville al gezien, dus we zijn blij dat we nu in Memphis zitten! Daar gaan we morgen oa. naar Graceland en de Gibson fabriek.