Trentels on the road in the USA

Coca Cola Museum & CNN Centre

Alles gaat prima hier in Atlanta! Temperatuur is behoorlijk hoog, de auto gaf als temperatuur 103 graden aan (nouja, in Farenheit, maar omgerekend was het 39,5ºC). Maar het is nog wel uit te houden gelukkig. Dit is de auto waar wij in rondrijden in deze weken:2012-Dodge-Grand-Caravan-Crew-Angular-Front-Image-580x346.jpg

Vandaag zijn we naar het Coca Cola museum en het CNN centre geweest!

Beiden waren tegenover elkaar gevestigd, dus dat was ideaal! Bij het Coca Cola museum hadden ze allerlei ruimtes waar informatie te vinden was over Coca Cola en zijn geschiedenis. Ook kregen we soms een presentatie of een filmpje te zien. Er was een ruimte waar de fabrieks-apparatuur voor de coca cola te zien was als een Demo. Op het eind was er zelfs de mogelijkheid om allerlei smaken Cola en andere drankjes van Coca Cola te proberen (zoals minute maid ofzo)en een gratis flesje Cola mee te nemen! Alles bij elkaar was het wel grappig om te zien!

Nadat we klaar waren bij het Coca Cola zijn we naar het CNN centre geweest. We hadden verwacht dat het alleen een museum zou zijn, maar toen we binnen kwamen bleek het een hele binnenplaats te zijn en daaromheen allemaal eet-tentjes. Uiteraard vrijwel alleenmaar Fastfood! Gezond eten was hier bijna niet mogelijk zonder er heel goed naar te zoeken. Pizza's, dikke sandwiches, wraps, en taco's, je vond het er allemaal! Nu snappen we waarom de meeste Amerikanen zo dik zijn. Na iets te hebben gegeten, zijn we een tour gaan doen door het CNN centre zelf. We kregen een rondleiding langs allerlei ruimtes waar je meer informatie kreeg over hoe CNN werkte. Ook kon je van bovenaf de centrale werkruimtes zien vanhet CNN personeel. Die ruimtes zijn ook daadwerkelijk in gebruik voor de afleveringen. Er werken enorm veel mensen. Ook lieten ze zien hoe een aflevering gemaakt wordt qua filmen en veranderen van beeld. (van het nieuws-scherm naar weerbericht bijvoorbeeld )

Het was leuk om een keer gezien te hebben, al hadden we het wel wat spectaculairder verwacht :)

Omdat Georgia Aquarium wat prijzig was, zijn we daarna op zoek gegaan naar een shopping mall. Alle shopping malls en winkelcentra die we tegenkwamen en die we hebben bezocht, waren echt voor rijke mensen, zag er allemaal heel luxe uit en met hele dure winkels. Helaas hebben we dus niet heel veel kunnen shoppen, maar dat komt nog wel goed in de komende weken! *D

's Avonds hebben we in de buurt van het hotel, bij een Pizza Buffet-restaurant gegeten. Voor ongeveer 5 euro per persoon mocht je zoveel puntjes pizza pakken als je wilt, in alle smaken die je maar wilde. Je kon zelfs een pizza op maat laten maken met je eigen toppings! Daardoor zag je ook heel veel oversized mensen zitten in dit restaurant, die zelfs nog pizza inpakten in servetjes of in een pizza-doos, om mee te nemen naar huis! Zo zonde eigenlijk!

Over het algemeen valt het nog mee met het aantal dikke mensen hier, maar er is hier echt een scheiding tussen té slanke mensen, en véél te vette mensen! Die zijn vooral te vinden in de buurt van Fastfood restaurants.

Wij gaan in ieder geval proberen zo gezond mogelijk te eten in deze vakantie. Iedere dag Fastfood is niet zo goed :D Maar met een beetje zoeken zal dat vast wel lukken.

Morgen gaan we verder rijden naar Nashville. Daar blijven we ook 2 nachten.

Laura

Klinkt allemaal zoo leuk!
Stuur je wat warmte deze kant op ;)!